Fjernledelse via mobiltelefonen?

De fleste forbinder nok en leder/chef med en person, der befinder sig i virksomheden, og har det helt grundlæggende overblik over virksomheden/afdelingen, og sådan er det selvfølgelig også i mange virksomheder, men det er blevet meget normalt med fjernledelse i en tid, hvor vi arbejder så meget på tværs af landegrænser.

Styr din virksomhed fra telefonen

Når man skal sørge for ledelse af en afdeling, og man ikke kan være til stede, bliver mobiltelefonen hurtigt et af ens bedste redskaber. Her har vi mulighed for at kommunikere med vores medarbejdere, tjekke e-mail og meget mere. Nymoderne smartphones (iPhone, Samsung Galaxy, Lumia etc.) kan langt mere end computere kunne for bare frem år siden.

Gode apps til brug i daglig ledelse

Her har vi fundet nogle apps, som kan være rigtig gavnelige, når man skal lede en virksomhed/afdeling. Det er selvfølgelig vigtigt, at man også har en god lederuddannelse, da det kræver stor erfaring at styre en virksomhed uden at være der.

  • Mail-app
    Dette er selvfølgelig en helt essentielt del af en virksomhed. Nærmest alle virksomheder kommunikerer over e-mail, og det er derfor nødvendigt at kunne tjekke sin e-mail, lige meget hvor man befinder sig. Her kan man enten bruge den indbyggede i smartphonen, eller kan man hente en alternativ – som f.eks. Gmail-app eller Mailbox.

  • Sociale medier apps
    De fleste virksomheder er også aktive på de sociale medier, og her findes der selvfølgelig også apps til at overvåge og styre disse. F.eks. har Facebook lavet en specifik app, der hedder Pages, som kun har til formål at styre ens virksomhedsprofiler. Til andre sociale medier må deres “ordinære” app bruges – her kan f.eks. nævnes LinkedIn, Twitter, Pinterest og Google+.

  • Google Drev
    Denne kræver selvfølgelig, at man bruger Googles Could-tjeneste, Google Drive (på dansk Google Drev). Gør man dog det, kan man tjekke alle dokumenter direkte fra sin telefon, og man kan tilmed også rette i dem. Selve funktionen til at rette, er dog en smule besværet, men at det er på en telefon taget i betragtning, er det ganske udemærket.

  • CRM-app
    CRM står for Customer Relationship Management, og et system til dette kendetegnes oftest som et kundesystem eller internt system. Hvis man benytter et af de store kendte CRM-systemer (Dynamics, Zoho, Base el.lign.), er der i mange tilfælde lavet en app dertil. Dette er selvfølgelig genialt, hvis man skal styre en virksomhed, da al brugbar information man har, ligger i dette system.

  • Kalender-app
    Hvis du skal have et ordenligt overblik over, hvornår der er ferie, fri eller folk er til møde, er en kalender det eneste rigtige værktøj. Her kan man få kalendre, hvor man kan se hinandens aktivitet, og på den måde holde sig opdatere med, hvad der foregår i ens virksomhed.
Bogmærk permalink.

Lukket for kommentarer.